دربارۀ ما

1401/11/12 21:50:34

«خلاقیت برای همه»


یک مؤسسه فرهنگی - هنری است که در زمینۀ توسعه خلاقیت و نوآوری به صورت فردی و سازمانی فعالیت می‌کند.

 

«رضا یعقوبی قلعه‌نو» مدیر این مؤسسه و مترجم کتاب «نوآوری توی جعبه»، بنیانگذار روش نوآوری «تفکر خلاقانۀ سیستماتیک» یا «SIT» در ایران است.

 

روش نوآوری SIT پیشرفته‌ترین و به‌روزترین روش نوآوری است که در بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا در حال استفاده‌است.

مهم نیست که کسب و کار شما در تولید محصولات است  و یا ارائه خدمات، این یک روش جامع نوآوری است که در همه جا می‌توانید از آن استفاده کنید، حتی اگر فکر می‌کنید کسب و کار شما اصلاً جایی برای نوآوری ندارد، باز هم میتوانید از این روش برای نوآوری در فرآیندها و یا حتی طراحی بیزینس مدل جدید استفاده کنید.

این که گفته می‌شود برای نوآوری باید خارج از جعبه فکر کرد را فراموش کنین، SIT به شما ثابت میکند که نوآوری همینجا توی جعبه است.

گروهی از دانشمندان تحقیقاتی را روی هزاران نوآوری که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده بودند انجام دادند و با کمال شگفتی متوجه شدند که تمام این نوآوری‌ها را میشه در 5 دسته تقسیم بندی کرد، به عبارت دیگر تمام این نوآوری‌ها را میشود با 5 الگو توضیح داد. آنها این الگوها که در حکم «دی ان ای» نوآوری هستند را استخراج کردند و در قالب سیستم نوآوری SIT در اختیار عموم قرار دادند.

حالا شما با یادگرفتن این الگوها می‌توانید به طور سیستماتیک و هر زمان که دوست داشته باشید دست به نوآوری بزنید.

نوآوری هم مثل هر مهارت دیگه‌ای یادگرفتنی است، برای داشتن یک سازمان نوآور، شما باید فرهنگ نوآوری را در سازمانتان نهادینه کنید، باید هم نوآوری رو یادبگیرید و هم آن رو به کارکنانتان آموزش بدهید و از آنها انتظار داشته باشید تا در همه‌جای کسب و کارتان نوآوری انجام بدهند.

رسالت ما توسعۀ خلاقیت فردی و توسعۀ نوآوری در سازمان‌هاست.

با ما همراه باشید...

 

۰ دیدگاه

ثبت دیدگاه

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید یا وارد سایت شوید